BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »
Daisypath Anniversary Years Ticker
Lilypie

Tuesday, September 8, 2009

STICKY MODE!!! COMPILATION HOT MOMMY AND PARTICIPANTS YANG JOIN GIVEAWAY


Azuan

Ini dia gambar yang dipertaruhkan dengan nama 'Posing Maut Di Pagi Raya'. ho3 Tengok gambar tue bukan senang nak buat gaya ala3 model gitu.ha3. Kalau sebut je hari Raya memang tiap3 tahun adalah menyeronokkan maklum keluarga aku besar. 9 orang adik beradik kandung!! Belum masuk lagi adik beradik tiri. hu3 memang kecoh satu rumah aku. Bagi aku pelajar yang asyik tinggalkan rumah sejak dari tingkatan satu, memang raya nie la satu-satunya waktu untuk aku beraya atau berkunjung ke rumah saudara mara. Kadang3 siap kena paksa lagi dengan mak aku. hu3.



Tiba-tiba jer ibu tergerak hati nak join RAYA!!! RAYA!!! RAYA!!! GIVEAWAY ni....
Walaupun ibu tahu ibu tidak mempunyai cerita yang menarik untukdikongsi.....
Tapi ibu rasa anak2 ibu ( Aleesya & Ayunie) perlu tahu bagaimana nenek mengorbankan masanya untuk ibu.................
-
-
-
Ibu merupakan anak bongsu drp 4 beradik....jarak umur ibu ngan adik beradik ibu jauh.....
Jadi ibu boleh dikatakan agak manja (memang manja ni pun) dengan nenek....
Lagipun ibu dah x der ayah (datuk)......
Hang_Lipur

Ni gambo family seblah mak kite... Family Hj Abdul Karim! sgt terkenal di Taman Seri Delima, Jalan Kuching, Kuala Lumpur... percaya tak... ni laa kampung kite sblh mak... atok&nenek dok kat bandar@taman! dok umah batu lagi... takdelaa merasa umah kayu... ayam... itik... bunyi cengkerik kt kpg... mmg takde nyer! hahaaha

Hazu

Saya letak tajuk 'Raya sebelum Syawal' sebab gambar ni di ambil masa bulan puasa. Semasa pergi berbuka puasa dengan family. Aci tak? Tapi masa ni memang semua pakai baju raya sebabnya adalah saya akan beraya di perantauan. Gambar ni masa puasa 2007, bukanlah kali pertama beraya di perantauan. Tapi tahun tu, memang lagi sikit nak raya tapi terpaksa kembali ke jepun sebab kelas dah nak start. Sedih betul.


Untuk meraikan raya dengan lebih awal, kami pun pergi berbuka puasa di hotel dan meminta semua orang pakai baju raya. Alhamdulillah, cukup semua ada. Biasa yang lelaki-lelaki ni ayah sikit nak ikut berjalan. Jadi rasa kenangan terindah masa ni. Bila tengok balik rasa seronok je. Masa raya betul-betul family saya ambil gambar dengan letak ruang kosong, kemudian buat gambar tampal.
Ibu Emir

Di tengah-tengah lunch hour ni, I browse and blog hopping one blog after another, and I found one interesting online contest from sarah-aimy-azzalea, ape lagi la kan, saya kan hantu contest.. Cerite je senang je, buat cerite pasal raya. Yang ni saya rase cerite kelakar, cerite pasal saya dan keluarga saya dan cermin..


Ini adalah gambar saya, suami saya dan anak kesayangan saya Emir. Mase ni Emir baru nak masuk 5 bulan. ni raya tahun 2006. Mase ni kat rumah mak sedara Encik Emran dekat Melaka. Cermin ni, Encik Emran kate cantik kalau nak ambik gambar, so kiterang pun ambik lah, tengok-tengok, saya pun suke bile amik gambar..
Mama Aidil Zafran
Ok ini adalah suasana dihari raya tahun lepas (2008),raya bersama pamily mertua di kuala terengganu.. Raya aidilfitri tahun lepas, 2008 adalah yang paling bermakna buat kami sekeluarga, setelah lengkapnya hidup kami sebagai sebuah keluarga. Pertama kali bersama AIDIL ZAFRAN yang comel .Tawun 2008 byk laa..aidil zafran dpt kutip duit raya..heheh.



Pada kwn2 ku yang berminat nak join, boleh le ke blog Aimy Comel yee...
Jom kita memeriahkan lagi giveaway ni...
:D
Fiza nordin

Salam...


Kali ni nak join giveaway ni pulak... secara tak langsung dapat berkenalan dengan kawan blogger yg baru. Dan secara tak langsung juga mengimbas kenangan lalu lagi2 bila ada gambar orang tersayang bersama. Pagi-pagi tadi dok belek gambar raye beberapa tahun lalu bertujuan untuk join giveaway ni, sayu tul rasa hati. Tahun ni berhari raya tanpa bonda tersayang... ah.... moga bonda tenang bersamaNYA, amin!

Okey... Raya!!! Raya!!! Raya!!! Giveaway ni dianjurkan oleh blog Aimy Comel.
Atiqah

bila dengar lagu raya kat atas tu mesti teringat kisah hari raya masa zaman form 5 dulu
masa tu tiqah sekolah asrama kat Perlis
memandangkan SPM betul2 lepas raya
so tiqah and few of my classmates decided to stay at hostel je
hmm...konon2 la nak fokus study utk SPM
:mStudy:

tapi x juga
sebab kitorang byk sembang je
yela kan...org lain blk wat preparation utk hari raya ngn sanak saudara
kitorg berkampung kat asrama
memang sgt sunyi dan menakutkan
malam2 tido dekat2 (erk...fhm je la ek :mTorchlight:)
pastu kitorg dipindahkan ke nursery sblh asrama tu
selamat la skt
dan ada dapur
boleh la wat masak2 rendang ke ketupat ke (hehehe tipu je...x masak pun
Gambar gambar ni adalah hari raya tahun lepas masa tu Ariq masih berada di dalam perut ibu....umurnya baru 5 bulan++, nampak very the tambun ibu kan..
ada cerita gak dibalik gambar ni.

Dan dengan ini adalah gambar yang aku pertaruhkan untuk GIVE AWAY CONTEST dari blog si comel SARAH AIMY AZZALEA .

Ok ini adalah suasana dihari raya tahun lepas,raya bersama uwa dan atok di kampung ibu. (kenapa panggil uwa? coz of anak saudara sulung ku dari pandai bercakap sampai sekarang panggil uwa saje,jd lekatlah panggilan tu pada bonda ku )
Kesian uwa dan atok raya tu cuma ibu dan pak ndak aje yang balik kampung, maklong raya di Pandan,Pak ngah raya di Sarawak, mak cik on call (kerja),yang ada cuma ibu,makteh,pak ndak dan mak su lah saje...
Kalau ikut, ada banyakkkk bangettt moment raya. Masa kecik ada, masa anak dara ada, dah jadi mak darapun ada gak..hheee..hheee..heee...Tapi yang untuk kali ni, MAMA nak story moment masa kecik la..Masa tu, MAMA sekolah rendah lagi..tiap kali raya, MAMA mesti bertiga iaitu MAMA, adik perempuan dan sedara. Kita orang ni kira femesler kat kawasan umah. Mummy MAMA ni memang pandai kerja-kerja orang pompuan ni. Memasak, menjahit, make-up, buat itu, buat ini serba-serbi feveret orang pompuan la..!! Tiap kali pagi raya, pagi-pagi MAMA akan ke rumah sedara dan ajak dia datang umah untuk di MAKEOVER oleh Mummy ( umah kitaorang selang sebuah jerr...). Dengan penuh skill, kitaorangpun telah di MAKEOVER oleh Mummy. Siap jer...rasa macam lawa sangat. Terus lepak kat luar.

Ini gambar yang daku nak pertaruhkan untuk GIVEAWAY RAYA dari blog baby AIMY SARAH AZZALEA. Harap boleh terima gambar ini..Meh nak citer sket pasal raya tahun 2008.

Gambar atas tu adalah pada pagi 1 Syawal tahun lepas yang mana pertama kali daku beraya sebagai isteri kepada Encik Hairie. Memang terasa kelainan status daku time tu. Kalo dulu selalu dapat duit raya tapi start raya tahun lepas saya dah tak dapat duit raya lagi dah...ciannn daku, kan?...hehehehe gurau je la.....

Jannah a.k.a Mama Azim

Ini dia gambar yang dipertaruhkan untuk GIVE AWAY CONTEST dari blog si comel SARAH AIMY AZZALEA organised by ibunya dan mungkin ayahnya jugakk...of course la kan...Penganjur meminta agar dihuraikan tentang gambar di atas..sebelum tu..tajuk untuk gambar ni adalah:

BERAYA DI PERANTAUAN

Raya aidilfitri tahun lepas, 2008 adalah yang paling bermakna buat kami sekeluarga, setelah lengkapnya hidup kami sebagai sebuah keluarga, iaitu mempunyai suami, isteri, dan anak. Itu dah cukup memberi erti walaupun lebih banyak sedihnya pada hari ituuuu..huwaaaaa



Dihari raya..terkenang daku pada si dia,kampungku indah nun jauh disana ayah serta bondaku... Nak tau tetiba aku shahdu citer pasal raya nie..coz mama aimy buatkan giveaway... So nak citer lah sikit pengalaman ku beraya diperantauan...bukan oversea lah kat kampung hubby jer..tu pon sedey kan? Huuhuu....nak tau lebih lanjut..klik sini yer..

5 comments:

Atiqah said...

wow dh update contestant...tiqah dh wat entry..tggu mse nk publish je..sbb tiqah schedule kn entry tu..
nk make sure segala terms and conditions di ikuti dgn tepat dan btol

Atiqah said...

ok suppose nk schedule kn..tp memandangkan dh update penyertaan kat sini so tiqah pon tergedik2 nk penyertaan tiqah diletakkan di sini..hehehe..dtgla singgah ye nnt

tiqah ltk skali lg linknye

http://atiqah-naa.blogspot.com/2009/08/rayarayaraya-giveaway.html

semangat nk msuk contest ni..hehe

Aimy Comel said...

wokkeh tiqah...sabar ye darling....penyakit M sudah menyerang...ni baru nak rajin blik...hehehe

Azuan said...

banyak betul terselit kontes kat entry nie..huhuu

Azuan said...

owh!!
tak dapat komen..
takpe3 nanti ubah setting...hu3